之前读过一点Sylvia Plath

A birthday present最后几行完美覆盖了我对Sylvia Plath的感受:

There would be a nobility then, there would be a birthday.

And the knife not carve, but enter

Pure and clean as the cry of a baby,

And the universe slide from my side.

我想我的身体晓得carve和enter的区别,我的耳朵能捕捉到宇宙于侧面滑过的感觉,而我的心也足以辨析这来自何处。


The faces shove into being, dragging the lopped blood-caul of absences

这是我最能记住的一行,似乎早早就在梦里见过,看了一眼就能完美复述,与其说是有缘,不如说是一种你我共享的先验记忆。读诗就是在捡起这些先验的记忆碎片吧。

评论

热门博文